My guest book,please sign in

Followers

Tuesday, April 13, 2010

Buang bayi,buang bayi,buang bayi.Lagi cerita buang bayi.Sekian kalinya kita pun mencurah-curah mengatakan bahawa perbuatan itu tidak bertamaddun.Semua orang mengecam perkara itu tetapi ianya terus terjadi.

Kita semua bertanggung jawab supaya perkara itu tidak terjadi.Kita mesti mengelakkan
dan menghalang terjadinya termengandung diluar nikah.

Seseorang perempuan itu tidak akan mengandung jika dia tidak melakukan hubungan intim (hubunga kelamin = sex)dengan pasangannya yang lelaki.lnilah kesedaran yang perlu ada pada orang perempuan.

Perlu dididik anak-anak perempuan tidak berleluasa bebas keluar dari rumah,berkaraoke
berpesta,berclubing,minum-minum dengan kawan-kawan,berpoya-poya yang boleh menyebab kan leka akhirnya terpedaya.

Perempuan yang bebas seperti itu akan dipergunakan oleh lelaki yang tidak bertanggung
jawab .Apabila ditinggalkan setelah kehormatan dirobek maruah pun tercemar,buntu keseorangan,malu,terhina dan jalan mudah diambil menggugurkan bayi atau membuangnya apabila dilahirkan.Tanggungannya terletak di atas bahu perempuan itu seorang,yang lelaki lepas bebas ,merdeka tanpa rasa bersalah sekelumitpun atau disalahkan.

Ada masyarakat prihatin,menegur dan membimbing tetapi perempuan yang bebss ini mengketegorikan hidup mereka adalah moden.Moden sehingga selayaknya bagaikan perlaku
an haiwan.

Haiwan mengawan apabila mereka mahu mendapatkan zuriat.Manusia kerana nafsu dan keseronokan.Cara mereka bercinta banyak dapat dilihat di media elektronik dan dapat dibaca di majalah.Bagaikan tiada pantang langsung untuk melakukan hubungan sex.Bagai kan satu kebanggaan apabila dara diserahkan kepada kekasih sebagai tanda cinta tanpa ikatan.

Takkanlah kita hanya berasa kecewa apabila bayi dibuang.Marilah fikirkan cara supaya anak-anak gadis dan anak teruna kita tidak terjerumus dalam kancah yang memualkan ini.Pelihara mereka dari kehinaan,elak dari zina,elak dari buang bayi.

No comments:

Post a Comment